Persoonlijk

9 maanden op en 9 maanden af

Zeven maanden na mijn zwangerschap zei iemand tegen mij: ‘nou, Anniek, je hebt nog maar twee maanden hè’. Ik had nog twee maanden om mijn oude figuur terug te krijgen. Het was trouwens een man die dat tegen mij zei en hij zei dat het een grapje was. Haha. Niet grappig.

De eerste 3 maanden na mijn zwangerschap deed ik mee met de after-zwangerschapsgym. Heel fijn voor mijn bekkenbodem en buikspieren. Na deze drie maanden ging ik crossfitten met een personal trainer. Een rib uit mijn lijf, maar wel een diastase minder en wat zelfvertrouwen terug. Op dit moment ga ik 2x per week naar de groepsles van de crossfit en probeer ik minstens 1x hard te lopen.

Goed bezig, hoor ik jullie denken. Dan zal die mommy belly ook wel weg zijn. Nope. Ik weeg nog steeds 5 kilo meer dan voor mijn zwangerschap en mijn conditie is echt nog niet zoals het was. Of mij dat wat uitmaakt? Ja!! Ik had als voornemen dat ik na 9 maanden weer zo’n figuur zou hebben als voor mijn zwangerschap. Dat is mislukt. Ik heb blubberbenen en rugvetjes (ja ik gebruik een verkleinwoord, dan klinkt het minder heftig). Maar als ik met Lucas voor de spiegel sta, ben ik heel blij met wat ik zie. Ik zie een mama. Een negen maanden oude mama. Geen grap.

9 maanden op
9 maanden af
Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply